menu

Wat met pech onderweg?

Pech onderweg... en wat nu?

Bel dan meteen naar het depannage-nummer. Dit telefoonnummer vind je terug op elke fiets. Je komt dan terecht bij de VAB. VAB stuurt een technieker ter plaatse om de huurder te depanneren. Deze service is niet alleen geldig in België, maar strekt zich ook uit tot fietstochten in Nederland en het Groothertogdom Luxemburg. Zelfs tot 50 km vanaf de Belgische grens, in Frankrijk en Duitsland zijn gewaarborgd in deze pechverhelping. De technieker van VAB tracht de defecte fiets te herstellen. Als de fiets niet gerepareerd kan worden, is één sleep naar een plaats naar keuze voorzien. In normale omstandigheden is dit het afhaalpunt waar de fiets gehuurd werd.

Indien je in aanmerking komt met een defect aan de fiets dien je telefonisch contact op te nemen met VAB.
Hier dienen enkele stappen doorlopen te worden.
1. Nederlands / Frans (kies optie)
2. Binnen -of buitenland (waar u zich op dat moment bevind)
3. Bestaand of nieuw dossier (nieuw om een nieuwe depannage te melden)
4. Dan de tekst volledig doorlopen en wachten tot je een medewerker aan de lijn krijgt.

Je geeft het fietsnummer door bv. E039 (dit staat steeds vanachter op het spatbord van de fiets) gelieve het volledig nummer door te geven zonder spaties.

Soms krijgt de klant ook de vraag van welk merk de fiets is, je mag hier steeds Oxford doorgeven.

Indien er nog problemen zijn, neem contact op met ons op 011 35 27 31 (enkel weekdagen van 9u tot 16u).

Huur je een elektrische driewieler of scootmobiel?

Voor het aanbieden van deze aangepaste modellen voor minder mobiele personen werken wij samen met Hego Mobile, de specialist op vlak van mobiliteitshulpmiddelen.

Heb je pech onderweg met de driewieler of scootmobiel? Bel dan meteen het depannage-nummer van ScootAssist. Dit telefoonnummer en het polisnummer (waarnaar ScootAssist zal vragen) vind je terug op de driewieler of scootmobiel. Zij zijn elke dag bereikbaar van 9 uur 's morgens tot 7 uur 's avonds, ook in het weekend én op feestdagen. In de maanden juli en augustus staan ze zelfs tot 21 uur paraat. ScootAssist doet geen herstellingen ter plaatse maar zal de gebruiker en het hulpmiddel terugbrengen naar het afhaalpunt van vertrek.

Opgelet: enkel de gebruiker van de driewieler of scootmobiel wordt teruggebracht naar het afhaalpunt, niet zijn of haar eventueel gezelschap.